Wednesday, November 20, 2013

Misi Mencari Taska Untuk Irfan

Sebenarnya bukanlah misi mane pun. Konon bunyi ala2 mission impossible gitu..
Mula2 tak plan pun nak anta Irfan sekolah sebab pikir kot2 tahun depan nak pindah Rawang. Pikir cane plak nak anta sekolah kat sini. Jauh. Mak pun takde transport.
Tapi tiba2 nampak iklan LittleCaliphs nak bukak kat TSB, Sg Buloh. Kebetulan ada kawan yang nak anta anak sekali dan bgtau ada van untuk anta-amek student. OK. Menarik.

Dan Irfan pun sebenarnya sangat excited kalau cakap pasal sekolah... Ternyata anak saya dah besar. Saya je yang kurang sedar atau buat2 tak sedar. Belum betul2 bersedia nak lepaskan Irfan ke dunia luar. Takut tak dapat nak monitor Irfan. Maklumlah.. sekarang ni budak2 advance bangat! Takut menengoknye..

So... this is it!


Time ni gie hari Sabtu. Komfiden tempat ni bukak. Sekali tutup. Irfan sedih sangat sebab dia dah terlebih excited nak jumpa cikgu. Last2 melencong gie shopping untuk hilangkan kesedihan Irfan. 

 But on the next Tuesday saya bertemankan mak bawak Irfan ke sini. Masa tu saya dah call awal2 nak datang. 2nd time datang Irfan tanya, "Sekolah bukak ke mama?". Saya jawab, "Bukak.. Mama dah call cikgu awal2". Then Irfan cakap, "Kenapa aritu mama tak call cikgu dulu? Kesian Irfan..". Iyela sayang. Mama salah..

Lepas dengar penerangan dari Puan Akasyah, penyelia branch LittleCaliph ni, saya terus bayar duit booking yang sepatutnya rm100 tapi sebab saya ada rm60 je dalam wallet, bayar la rm50 dulu. Wat malu je. Ishk.. ishk..


Total payment upon registration rm800+. Bayarn bulana rm250. Again, saya tak boleh nak komen mahal or murah sebab saya tak pernah survey bayaran kat tempat lain. Tapi buat masa ni, bayaran tu affordable. So, saya proceed.

Saya terus setuju nak anta Irfan kat sini sebab tak banyak choice lain pun. Saya tak sempat pun nak survey taska banyak2. Tapi antara yang saya berkenan dan pernah survey dalam internet ialah:

1. Brainy Bunch

http://www.brainybunch.com/

2. Genius Aulad

http://www.geniusaulad.com.my/

3. Little Caliphs


Ketiga2 taska ni saya minat sebab guna pendekatan Islamic + English. Lagipun program yang digunakan selaras dan dah establish. Rasanya la. Taska lain yang biasa2 saya tak sure silibus apa dorang guna sebab tak survey pun. Huhu. Saya pilih LittleCaliphs sebab tu antara yang saya memang pernah pikir nak anta Irfan dan ini je yang ada dekat Sg Buloh ni antara ketiga2 yang mama pernah buat internet survey. Tu pun baru nak bukak. Tapi baru2 ni ada nampak banner BrainyBunch pun nk bukak kat kawasan TSB tu. Lambat sket je. Kalau tak boleh survey dua tempat sekurang2nya lepas tu buat perbandingan. Takpe la. Dah lepas. 

OK. Tak sabar nak pakaikan Irfan uniform sekolah dan hantar Irfan pada hari pertama Irfan ke sekolah. Tapi masa tu saya macam dalam pantang je. Huhu.

No comments:

Post a Comment