Thursday, November 28, 2013

Best Western Prima Inland Sea Resort Review

Last week, TINM ada buat family day. Jadi kami pun tumpang cuti2 Malaysia ke Best Western Prima Inland Sea Resort, Port Dickson. Sebenanrnya PD ni mmg saya tak pernah sampai. Malu je. Bukannya jauh mana pun. Hehe. So, on 23th November 2013, here we were..

Best Western Prima Inland Sea Resort ni dulunya dikenali sebagai Tiara Beach Resort. Tukar nama sebab company lain amek alih kot...

The External View


Nampak cantek kan... 1st impression kena bagus beb!

Jom intai dalam bilik plak. Kami dapat bilik Studio Deluxe (kalau tak silap la), Blok A. Ke Studio Premier?? MAcam Studio Premier. Xsure la... Kalau Studio Deluxe rate dalam rm200+.
Studio Premier plak rm300-400.  

Ada ruang tamu kecil untuk menonton. Almari semua kat sini. Actually tak perlu pun ruang besar2 macam ni sebab bukan nak duduk lama pun. Tapi kalau ada tu kira bonus point la.. Paling kurang boleh letak barang. Tak perlu sesak2 letak barang celah2 katil dan dapat solat di ruang yang selesa.

Kayu jati gitu perabotnya....




Mini dapur (bukan mini bar) :) Bawah almari tu ada fridge kecik jugak.



Lebih selesa dengan 2 katil. Sebab Irfan dah besar. Tido pun lasak. Kalau share bertiga alamat memang kaki Irfan naik atas muka mamanya. Saba jela. Ha, TV tu boleh pusing. Lagi best tengok TV sambil bersantai atas katil dari duduk kat perabot kayu jati tu kan? Tengok Irfan sampai buat gaya apa ntah masa tengok TV.


Toilet cukup2 makan. Bath tub takde ye. Jangan berangan.



Ni plak gamba waterpark kat resort ni. Did I mentioned it before? Macam tak je... Hmmm.... rasanya satu2 tarikan kat sini ialah resort ni ada waterpark. So sangat sesuai dijadikan tempat percutian keluarga. Saya memang prefer bawak Irfan mandi waterpark dari pantai. Ridau sebab tak boleh nak jangka air pantai ni. Yela sebab saya tak pandai berenang. Huhu.

Kids Paradise


Ni la gelongsor yang Irfan dengan abah sakan main. Saya pun teringin sangat sebenarnya. Waaa...



Kids Pool


 Map of this resort


So, how do I rate this resort?? First of all, bilik kami OK. Sebab? Kami dengar orang lain bilik banyak problem. Ada yang sampai baiki aircon sendiri, palang bilik air tercabut, TV tak dapat siaran, toilet rosak dan sebagainya.

Secondly, hati saya kuat menyatakan bilik kami adalah Studio Premier (berdasarkan saiznya) dan bagi saya rate rm300-400 adalah sangat mahal. Patut boleh dapat bilik mewah tahap dewa (OK terlampau). Kalau bilik rm300-400 saya expect bilik macam kat Gold Coast Morib (walaupun tak pernah ke sana). 

Then, tempat ni jauh dengan pantai (bagi sesapa yang nak ke pantai) dan jauh dari kedai2 makan. Tambahan pula (ayat skema BM) makanan dalam resort ni tak sedap. Ouchh!

Cuma yang paling best kat sini dapat bawa Irfan mandi sepuas2nya. Owh, lagi satu gelang mandi tak included dengan bilik. Kena beli separate. Adult rm55. Child saya dah tak ingat. Dan saya terpikir kalau la kami duduk sini 2D1N lepas tu nak mandi untuk dua2 hari dah sorang adult kena rm110 kan? Gilos.... Nasib baik la percutian kali ni ditaja khas oleh TINM.

So, conclusion, husband kata, "tak best pun Best Western Prima Inland Sea Resort ni..".
Saya setuju abg!

 

Gamba selingan budak penat bangun tido tapi nak pergi mandi kolam lagi.



No comments:

Post a Comment