Tuesday, March 11, 2014

Iklan TERLAMPAU


Saya tak pernah banned jamu2 tradisional secara terang2an.
Tak ada kelulusan KKM. Tak ada kajian saintifik jangka panjang.
Cuma bermodalkan testimoni2 pengguna untuk penggunaan jangka masa pendek.
Itu pun entah betul ntah tidak. Kot2 berlakon je. NTAH.

Dan tak kisah lah kau nak guna testimoni menggelikan sekalipun.
Walaupun saya rasa, malu sungguh tunjuk muka lepas tu bagi testimoni macam tu.
Cakap pasal miss V la, payudara anjal la, makin ketat la hape la.


Iklan atas tu belum apa2 lagi ye. Kire boleh tahan lagi.
Banyak lagi yang ntah apa2 tapi malas nak cari.

Tapi bila ada produk guna testimoni berbaur lucah, SAYA SANGAT GERAM!
GERAM TERAMAT2 SANGAT!!!
(kan dah caps lock semua. dah lama tak geram kat blog)


Saya jumpa iklan produk ni kat Facebook.
Ye, facebook yang rata2 semua orang ada. Tak mengira tua muda tanpa mengenal usia.
Jadi, semua orang pun boleh baca iklan TERLAMPAU ni.

Mungkin ada orang nak kata saya kolot, tak open-minded semua la.
Tapi bagi saya iklan sebegini sedikit sebanyak akan merosakkan pemikiran especially anak2 muda.  
Tau2... Kalau bukan iklan ni pun, ramai je tengok video lucah ape ke bende kan?
Memang la. Tapi kenapa kita nak tambah kan lagi?
Macam iklan ni. Saya tak cari pun tapi boleh terpampang depan mata.

Cuba pikir kalau budak2 yang tak paham baca.
Terpancut ape ye??? Apa yang sedap ye???
Hish... Apa nak jawab kalau anak2 tanye? MALU2.

Kalau budak muda mudi yang dah paham plak, tak semena2 nak cuba produk ni.

Sudah2 la tu kot iye pun nak laris kan produk.
Ni macam iklan terdesak nak suruh orang beli je.
Memang berniaga tu sunnah Rasullullah. Tapi kena la pada tempatnya.
Kalau guna jalan yang tak elok, tetap juga tak dapat keredhaan ALLAH.

No comments:

Post a Comment