Thursday, October 15, 2015

Up & Down : Rezeki Datang Dan Pergi



Dunia ni macam roda. Macam tu la sekejap kat atas sekejap kat bawah. (Saje nak tunjuk roda mahal. Tak boleh blah sungguh)

Baru2 ni bawa Irfan tengok wayang. Tengah makan sebelum tengok wayang tu, tersedar yang tiket parking hilang. 2-3x jalan balik tempat yang sama kot2 tercicir. Tapi tak jumpa jugak. Habis la kena bayar dende rm30 sebab hilang tiket parking. Last tempat nak cari dekat parking lot. Lepas habis tengok wayang tu, intai bawah kereta. Tapi HAMPA. Dah redha nak ke kaunter, tibe2... jumpa. Ada orang baik hati letakkan tiket parking kat tiang tu. Mesti jatuh atas jalan.


Nampaknya rezeki masih ada. TQ pada yang letakkan tiket parking kat situ.

Semalam dalam sejarah....


Keluar dari klinik gigi cari2 kereta tak jumpa. Kereta kena curi ke? OMG. Betul ke ni kena curi? Dalam kepala pikir, macam mana nak gie holiday ni kalau kereta kena curi??? Waaaa!!!!! Sekali tanya budak yang menjual kat situ baru la tau sebenarnya kereta kena towing sebab parking tempat tak sepatutnya. 


Actually tempat tu memang dah jadi tempat parking tak official sebab semua orang pun rata2 parking kat situ. Dipendekkan cerita, dengan hati yang tengah berapi, aku jalan kaki dari tempat parking asal ke pejabat towing. Agak jauh jugak la dalam 1km. Tapi sebab tengah marah tu jalan laju je, cepat la sampai. Aku terus cakap nak ambil kereta, dia minta IC dan tulis resit.


Dapat diskaun apa plak ni? Ingatkan kena rm270 tadi. Diskaun sebab tak memaki hamun kot. HUHU. Penat la aku jalan kaki cari ATM sampai ke The Store. Dapat kereta, aku pun cabut. Eh, aku ada bgtau dia kat tempat aku parking tadi banyak lagi kereta parking. Aku suruh diorang gie towing lagi. HEHE. 

Kesimpulannya, dulu duit aku selamat. Semalam tak berapa selamat sebab kena bayar denda. Tapi masih selamat. At least 1- Kereta aku bukan kena curi. Kalau tak, mesti lagi kopak dan banyak prosedur. Kena gie balai bla bla bla. 2- Dapat diskaun bayar denda. Daripada kena bayar rm270, save la rm120. Cuma jadi pengajaran kat aku jela. Semalam pun last appt kat dentist. Hopefully tak perlu pegi area tu lagi. KENANGAN PAHIT SEPAHIT PERIA KATAK SIUTTTT!


No comments:

Post a Comment