Tuesday, January 14, 2014

Kisah Saya & Tungku Besi

Alkisah...

Saya dah mentioned yang diri ni sangat degil nak beli jugak tungku besi.
Walaupun mak dah syorkan guna bahan2 semulajadi je kan...
Dah la murah. Tambah2 plak di zaman kenaikan harga barang ni.

Tapi saya tak menyesal.
Sebab saya berjaya menungkukan diri. Yahu!
Dan guna tungku sangat best OK.
Perut rasa suam2 sedap dan paling penting ada efek perut jadi kempis lepas bertungku. Hihi.

This is my tungku besi + sarung herba. Beli dari mypermatahati.com.


Senang je nak guna.
Panaskan atas dapur dengan api sederhana dalam 10-15 minit.
Then masukkan dalam sarung.
Bila rasa panas tungku tu dah sampai ke luar sarung, boleh la start golek2 kan atas perut.

Ingat ye. Panaskan dalm 10-15 minit je.
Sebab kalau lebih masa nnt jadi citer lain plak.

Ni la yang nak bgtau sebenarnya...

Satu hari saya tinggal sorang kat rumah.
Eh, tinggal ber2 dgn Ihsan.
Saya panaskan tungku atas dapur pastu Ihsan plak merengek.
Lepas tu tau lah ape jadi kan...
Tak ingat bape lama saya pujuk Ihsan, baru la teringat tungku atas dapur tu.
Naseb bek dapur tak meletop. Buat cuak je.
Lepas tutup api dapur terus masukkan tungku dalam sarung.
Tak lama lepas tu nampak asap berkepul2 dari sarung. (exaggerate)

OMG! OMG!

Apa dah jadi??? Ni la hasilnya. Haha.


Dah berlubang sampai boleh main teropong2 tau. Hihi.
Mak balik tanya, "Kenapa rumah bau hangit ni?" ^_^

Sekian untuk kali ni.

No comments:

Post a Comment